amandadunder

Alla inlägg under december 2011

Av amandadunder - 29 december 2011 03:12

shopping!

på dagens to do list var första prio att ta oss ner till alla shopping centrum. dit kom vi också.

matilda handlade några saker, och jag fick med mig en sak hem, vit iPhone! lycklig tjej här faktiskt.

efter att spenderat ett antal timmar med shopping tog vi slutligen bussen hem igen. nu har vi fixat och trixat med min telefon och tänkte ringa comviq och beställa ett micro sim-kort så jag har när jag kommer hem. men tror ni de svarar klockan tre på natten? ne, tänkte inte så långt. det får fixas imorgon när jag vaknar.

just nu sitter jag och äter spagetti och köttfärssås medans pappa står bredvid mig och glor, johan och matilda spelar mario cart, elsa ska sova och karen är med henne där uppe. när maten är uppäten ska jag väl spöa matilda och johan i lite mario cart, kungen här vet ni!


blog u later.

/a

Av amandadunder - 27 december 2011 21:48

temple run.

fasnat totalt för temlpe run, jag pappa och Matilda turas om att spela hela tiden. det är inte ens så kul?

idag mår jag bra, somnade magsjuk och vaknade förkyld. bättre med lite nästäppa än kräkningar!

dagen har hitills spenderats i trädgården, pappa, Elsa, Karen och jag har gjort snögubbar. en Gruffalo, en Alfons och en Molly mus. Elsas tre absoluta favoriter, just nu byggs också en Hello Kitty där ute. själv har jag tagit enpaus från byggandet och sitter i soffan här inne, bredvid mig har jag två sovande små figurer. en Johan och en Matilda.

idag var det såklart Matildas tur att inte må på topp! men imorgon ska vi iallafall hitta på någonting.


blog u later.

/a

Av amandadunder - 26 december 2011 12:55

tjena, här är klockan strax sju på morgonen. och vad gör jag uppe så tidigt denna vackra morgon? jo jag sypr och chillar lite med mitt illamående och min hunger. jag är alltså på topp!

resan hit gick iallafall bra, jävligt lång bara.

peace!

/a 

Av amandadunder - 24 december 2011 23:53

kurr kurr i magen!

sitter här i min nya fina rosa OnePiece hemma hos matilda och johan och chillar lite. väntar på att stripsen ska bli klara så man får äta och sova några timmar innan man måste gå upp igen och ta sig till arlanda. planet lyfter elva, då börjar resan mot Ottawa.

blog u later!


/a

 

Av amandadunder - 23 december 2011 14:31

packa lite kanske?

ja det känns som att det vorre en bra idé att börja packa, än så länge ligger det 9 par strumpor och ett par mjukisar i resväskan. tror inte att det räcker faktiskt? 

imorgon bär det av mot sura för julfirande hos mormor och morfar med bästa släkten!

idag blir det också lite julmys och mat med jonas familj plus några från våran egna. nyss vart till ICA med mamma och handlat lite extra mat, någon där nere trodde visst inte det skulle räcka. men nu räcker det nog fram till påsk. lika bra att vara på den säkra sidan, eller hur?  





blog u later.

/a 


Av amandadunder - 18 december 2011 23:08

snart säger jag godnatt!

snart är det sova dax för mig och snart är det också ett efterlängtat jullov!

stängde ner iChaten för en liten stund sedan, pratat lite med pappa. länge sedan nu.

igår vad det storstädning av hela huset, känns skönt att komma in i ett grundligt städat rum och slippa hoppa över sakerna på golvet. jonas lyckades visst städa så bra igår att några väggar i hallen utanför mitt rum på övervåningen försvann. duktigt gjort va? när jag hade städat mitt rum klart så började jag klä julgranen, den ENORMT stora som vi lyckades hitta i en kartong i källaren. när granen var klädd satte jag och mamma igång med julbakningen. vi gjorde ett super fint pepparkaks hus, bounty bollar och choklad kola. mums. 


imorgon åker jag till ortopeden och hämtar mina ilägg till skorna, eller säger man inlägg?

blogulater!

/a
   


Av amandadunder - 9 december 2011 14:36

klaragymnasiet.

jag och linda sitter på en varsin dator inne på klara.

vi väntar på att jocke ska få sluta så vi kan få komma hem och göra tacopaj, min specialité!

ikväll blir det som sagt att fira daniella här inne i västerås. tagga tagga!

blogulater.


/a

.

Av amandadunder - 7 december 2011 15:13

kundmottagning.

nu har jag fårr tjat från den ena och den andra om att jag rent ut sagt SUGER på att skriva i min blogg. då gör jag väl det nu då.

sitter i skolan och har kundmottagning. nyss avslutat en klipp och färg och nu väntar jag på min nästa kund som är en klippning. på fredag ska vi fira daniella som fyllde år igår, grattis!


blir ett kortis inlägg denna gång, hehe.

blogulater!

/a

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

.


Ovido - Quiz & Flashcards